Tęsdami jūsų susidomėjimo sulaukusią #TripleOExperts rubriką, šiais metais konsultantus kviečiame dalintis dar gilesne savo patirtimi bei praktiniais patarimais. Pirmasis šių metų #TripleOExperts pašnekovas Kęstutis Jasiulevičius pokalbio metu dalijasi mintimis apie grįžtamojo ryšio svarbą, jo įtaką darbuotojo augimui ir kaip motyvacija teigiamai veikia ne tik darbo rezultatus, bet ir pačius darbuotojus.

Sausis yra vienas aktyviausių metų mėnesių, kuomet organizacijose yra dalijimasi grįžtamuoju ryšiu. Kodėl, jūsų nuomone, grįžtamąjį ryšį reikėtų suteikti ne tik kartą per metinius pokalbius, bet ir susikurti ritualą juo dalintis du, tris, keturis ar daugiau kartų per metus?

Grįžtamasis ryšys yra puikus įrankis, leidžiantis ugdyti savo komandą, o taip pat reguliuoti kryptį, kaip jūsų komanda siekia sutartų tikslų. Iššūkių vadovams būna gerokai mažiau, kai dirbama su ypatingai aukštos savimonės komandomis. Tokiais atvejais viena grįžtamojo ryšio sesija per metus yra pakankama (nors esu įsitikinęs, jog tai nesąžininga darbuotojo atžvilgiu), tačiau realybė yra tokia, jog tam, kad turėti labai aukštos savimonės komandą, reikia labai daug dirbti su komanda teikiant grįžtamąjį ryšį. Man grįžtamasis ryšys kažkuo panašus į fizines treniruotes – norint būti sveikam reikia palaikyti formą 🙂

Kodėl grįžtamojo ryšio davimas darbuotojui yra būtina jo ugdymo sąlyga? Ką dar yra svarbu žinoti vadovui aptariant darbuotojo augimo planą?

Nuolat girdami darbuotoją ar nieko jam nesakydami, niekaip neauginsime jo kompetencijų. Tik konstruktyvus grįžtamasis ryšys gali padėti darbuotojui augti. Vadovas turi suprasti, jog nepaisant to, kiek kartų jau teikė grįžtamąjį ryšį, jo gavimas darbuotojui yra jautri tema, todėl vadovui privalu atitinkamai pasiruošti (tinkama vieta ir laikas, ramus įvedimas į pokalbį ir sekimas, kaip darbuotojas jaučiasi viso pokalbio metu, o jei yra kažkokių nukrypimų, reaguoti ir esant poreikiui stabdyti sesiją). Svarbiausia vadovui suprasti, jog grįžtamojo ryšio sesijos privalo kurti vertę darbuotojui. Kitu atveju, darbuotojas nematys prasmės jose dalyvauti ir į tai žiūrės kaip į laiko švaistymą.

Kokią įtaką darbo rezultatams daro aiškus suvokimas, kas mus motyvuoja? Kodėl kiekvienam darbuotojui yra svarbu suvokti, kur jis gali pasisemti stiprybės ir energijos, kai jos pristinga?

Milžinišką. Esu įsitikinęs, jog vis dar jaučiame pandemijos pasekmes. Verslai nori greičiau atsigauti, sparčiau augti, užimti rinkos dalis ar pasinaudoti naujomis galimybės. Ir mes, lietuviai, vedini savo ambicijų pametame save ir perdegame. Sakyčiau dar niekada per savo karjerą nemačiau tiek daug perdegusių žmonių. Todėl svarbu žmonėms suprasti, kas yra jų prasmė veikti. Iš to atsiranda galimi energijos šaltiniai.

Kas yra jūsų vidinės motyvacijos šaltinis? 

Visų pirma aš turiu prasmę – ją atradau prieš gerus 5 metus – siekiu, jog Lietuvoje būtų gyventi geriau. Todėl man norisi dirbti su verslais ir jų vadovais, noriai bendrauju su valdžios institucijomis bei mielai bendrauju su potencialiais investuotojais pristatydamas Lietuvą. Bet tik prasmės neužtenka, reikia ir energijos 🙂 O jos semiuosi iš laiko sau. Turiu tokį slaptą receptą: žmonai pasakau, kad važiuoju į darbą, o kolegoms pasakau, kad šiandien sirguliuoju ir nedirbsiu – tokiu būdu turiu 8 VALANDAS SAU (sėdžiu kavinėje, nueinu į kino teatrą, užsisakau masažą ir t.t.). Namo grįžtu švytintis. Pabandykit.

Nėra jokios abejonės, kad grįžtamasis ryšys yra svarbus ne tik įmonėms, bet ir darbuotojams, nes tai įrankis leidžiantis geriau suprasti veiklos tikslus ir siekius. Norint pasiekti gerus rezultatus reikia turėti ne tik kasmetinius pokalbius, bet ir motyvaciją. Todėl kiekvienam žmogui yra svarbu žinoti, kas yra jo prasmė iš kurios kils ir energija veikti.

Kęstutis specializuojasi pardavimų, motyvavimo, vadovavimo ir bendradarbiavimo mokymų srityse. Besidominčius Triple O Consulting mokymais kviečiame susisiekti ask@tripleo.lt.

Kiek kartų per metus vadovas turėtų darbuotojui duoti grįžtamąjį ryšį, kad šis tobulėtų ir jaustųsi motyvuotas?  Kestutis Jasiulevicius teigia, kad dirbant su ypatingai aukštos savimonės komandomis, viena grįžtamojo ryšio sesija per metus yra pakankama, nors tai nesąžininga darbuotojo atžvilgiu. Lygiai taip pačiai ir nuolat girdami darbuotoją ar jam nieko nesakydami, niekaip neauginsime jo kompetencijų. Interviu metu Kęstutis plačiau papasakoja apie grįžtamojo ryšio svarbą organizacijoms bei darbuotojams ir kokią įtaką motyvacija turi darbo rezultatams.

Kviečiame visus pasinerti į šių metų pirmąjį pokalbį su Triple O Consulting verslo konsultantu!