PRADŽIAI – MAŽI ŽINGSNELIAI.
Laimingi darbuotojai lemia 31% padidėjusį produktyvumą organizacijoje*. Darbdaviai neturėtų numoti ranka į tokią statistiką. Ypač, kai kalba eina apie produktyvumą.
Žinomos kompanijos, kaip Twitter, Google, Zomm ar LinkedIn, pasimokė, jog smagi ir tobulėti skatinanti aplinka, veda link sėkmės. Iš jų galime pasimokyti, kad laimingi darbuotojai yra ištikimi, patenkinti ir atsidavę savo darbui. Akivaizdu, kad taip nusiteikę darbuotojai daro teigiamą įtaką ir pagrindiniam organizacijos tikslui.
Žinoma, paprasta pasakyti, bet šiek tiek sunkiau įgyvendinti. Sukurti darbo kultūrą, kuri kelia darbuotojų laimę, reikalauja nemažai laiko ir pastangų.
Kas galėtų padėti?
#1 Nuolatinis įvertinimas
“Gallup” atlikta apklausa parodė, kad darbuotojai, kurie nesijaučia tinkamai įvertinti, yra linkę greičiau palikti darbovietę. Didėjanti darbuotojų kaita – rodiklis, kurį kiekviena organizacija stengiasi išlaikyti kuo mažesnį.
Tokių nepageidaujamų situacijų galima išvengti įvaldžius įvertinimo meną. Nuolat kylant įtampai, labai svarbu suteikti darbuotojams įvertinimą už pastangas, kurias jie įdėjo atlikdami savo darbą. Skirdami darbuotojams savo dėmesį ir parodydami, jog pastebite jų pastangas, padėsite jiems suprasti, jog jų darbas yra tikslingas ir atliktas teisingai. Tai suteiks darbuotojams džiaugsmo, pasitenkinimo ir sustiprins lojalumą organizacijai.
#2 Prasmingas darbas
Darbuotojai, kurie suvokia savo darbą kaip prasmingą, yra linkę greičiau tobulėti ir kurti geresnius rezultatus.
Aiškiai komunikuokite, ko tikitės iš savo darbuotojų ir kaip jie gali prisidėti prie įmonės tikslo įgyvendinimo. Tiksliai žinodami, ko turi pasiekti, darbuotojai tiksliai žinos, kada jie yra naudingi organizacijai. Matydami, jog jų darbas tiesiogiai susijęs su pagrindiniu įmonės tikslu, jie pamatys savo darbe prasmę. Prie viso to jūs, kaip vadovas, galite nukreipti darbuotoją teisinga linkme ir paskatinti nuoširdų jo susidomėjimą.
Kai darbuotojas jausis susidomėjęs darbu ir naudingas įmonei, jis taip patenkins saviraiškos poreikį, kurį turime kiekvienas. Tai labai tiesiogiai prisideda prie mūsų laimės.
#3 Poilsio vietos darbovietėje
Pripažinkime, nėra lengva išlaikyti dėmesį ir aukštą energijos lygį visos dienos metu. Ypač dabar, kai dirbame nuotoliniu būdu. Nuovargis, kad ir nedidelis, kelia grėsmę produktyvumui.
Puikus problemos sprendimas – poilsio erdvė. Padėkite darbuotojams suprasti, jog trumpos pertraukėlės yra būtinos produktyvumui palaikyti. Jei dirbate nuotoliniu būdu, paskatinkite darbuotojus pasirinkti vietą namuose, kuri bus skirta tik poilsiui. Kitu atveju, sukurkite tokią vietą biure.
Galimybė ilsėtis ne tik prisideda prie geresnės vidinės atmosferos, bet ir padidins darbuotojų produktyvumą ir pasitenkinimą darboviete.
#4 Psichologinis saugumas
Psichologinis saugumas – tai bendras darbuotojų suvokimas, jog jie gali pripažinti savo klaidas, eksperimentuoti ir nesigėdydami reikšti savo nuomonę.
Darbovietė, kurioje puoselėjamas psichologinis saugumas, yra skaidresnė ir jos darbuotojai jaučia didesnį ryšį su savo darbu. Darbas tampa nuoširdžiai svarbus, todėl jie rodo iniciatyvą, ieško naujų būdų problemoms spręsti, nebijo prašyti pagalbos ir su malonumu suteikia ją kolegoms.
#5 Žaidimai
Vis didėjantis tempas ir darbų kiekis organizacijose prisideda prie kylančio streso lygio ir darbutojų perdegimo.
Gera žinia ta, jog išvengti to galite išskirdami laiko žaidimams. Jie tarnauja kaip pertraukos, padeda atsipalaiduoti ir gali sustiprinti tarpusavio ryšį.
Labai dažnai vadovai per susirinkimą „nueina tiesiai prie reikalo“. Bet tam, kad komanda veiktų efektyviai, ji kiekvieno susirinkimo metu turi pradėti nuo nulio, tai yra, atsiriboti nuo prieš tai buvusių įvykių ir susitelkti į dabartį. Vadovo atsakomybė yra susirinkimą pradėti tinkamai. Tačiau dažnai jiems paprasčiausiai pritrūksta įrankių, kaip tai padaryti.
Didžiausios ir sėkmingiausios organizacijos visame pasaulyje jau ne vienerius metus pasitelkia būtent žaidybinius elementus ir savo biuruose, ir darbo organizavimo metoduose. Žaidimo principas yra puikus būdas atskleisti kūrybiškumą, padeda darbuotojams atsipalaiduoti bei pradėti dirbti kartu.
#6 Darbo ir asmeninio gyvenimo balansas
Matyt, savaime aišku, jog aštriam protui palaikyti yra reikalingas sveikas darbo ir asmeninio gyvenimo balansas. Tai vienas svarbiausių aspektų, kuris lemia darbuotojų pasitenkinimą darboviete.
Jeigu jūs, kaip vadovas, norite kurti laimingesnę darbo kultūrą, tuomet labai svarbu padrąsinti darbuotojus palaikyti sveiką harmoniją tarp darbo ir asmeninio gyvenimo. Darbuotojų elgesys smarkiai priklauso nuo vadovų palaikymo ir rodomo pavyzdžio. Galimybė dirbti iš namų ir lanksčios darbo valandos jau tapo savaime suprantamu dalyku, tačiau ne visiems to reikia. Pasidomėkite, kokie yra jūsų darbuotojų poreikiai ir įvertinkite, ką galėtumėte įgyvendinti.
Padėdami darbuotojams palaikyti darbo ir asmeninio gyvenimo balansą, nustebsite, jog teigiamų rezultatų sulauksite ir jūs. Darbuotojai bus labiau lojalūs, entuziastingesni ir pasiruošę dėti visas pastangas, kad pasiektų įmonės tikslo.
Nepamirškite!
Ilgalaikėje perspektyvoje pozityvi darbo kultūra gali būti tai, ko jums trūksta visos organizacijos vizijai įgyvendinti.
*https://hbr.org/2011/06/the-happiness-dividend