Kviečiame geriau susipažinti su mūsų kompanijos CEO Juste Pakėnaite-Dailydke!
Bendra-įkūrėja interviu metu kalba apie asmeninę motyvaciją tobulėti, emocinės būsenos svarbą siekiant sėkmingų pardavimų rezultatų bei vadovų adaptavimąsi sprendžiant problemas ir motyvuojant darbuotojus. Pašnekovė taip pat dalijasi patarimais pradedantiesiems įmonių vadovams ir kaip svarbu yra tiesiog pradėti.
Jau daugelį metų padedate įmonėms ir asmenims siekti savo tikslų ir klestėti. Kas jus pačią motyvuoja tobulėti?
Mano asmeninis variklis yra nuolatinis augimas. Dar būdama studentė, dalyvavau asmeninių vertybių išsigryninimo sesijoje, kur atradau, kad mano pagrindinis motyvatorius yra asmeninis augimas. Džiaugiuosi, kad tai pavyko atrasti labai anksti – tai paskatino pradėti karjeros kelią mokymų ir konsultavimo srityje, kur turi nuolat augti kaip savo srities ekspertas – tik taip bus įmanoma auginti kitus.
Šioje srityje esu jau 15 metų ir kiekvieną dieną tuo džiaugiuosi. Kai dirbi srityje, kuri yra tavo asmeninis pašaukimas ir tame matai didžiulę prasmę, nebelieka klausimo apie motyvaciją.
Kodėl manote, kad pardavėjo emocinė būsena yra vienas svarbiausių elementų siekiant sėkmingų pardavimų rezultatų?
Pati savo karjerą pradėjau kaip pardavimų žmogus, todėl galiu drąsiai teigti, kad mūsų būsena tiesiogiai turi įtakos pardavimo rezultatams. Pavyzdžiui, jei šeimoje sunkumai, normalu, kad tai atsispindės ir darbe. Tai jaučiame mes, mūsų kolegos bei klientai. Jei trūksta pasitikėjimo savimi arba bent akimirka suabejojame savimi, produktu ar kompanija – tai pastebi ir mūsų klientas. Jam kyla abejonių dėl mūsų paslaugų ar prekių.
Žinoma, būdami sąmoningi savo emocinę būseną galime valdyti. Pavyzdžiui, pakeisdami savo fizinę padėtį keičiame ir nuotaiką. Pasileiskite energizuojančią dainą, pradėkite pagal ją šokti ir norėkite labai liūdėti – tikrai neišeis. Todėl verta susigalvoti ritualus, kurie jums padėtų “įeiti” į jūsų norimą emocinę būseną. Juk jeigu ateiname į darbą blogos emocinės būsenos, tokia nuotaika persiduos ir rezultatui, nes paskambinus klientui jo nuotaika nebus geresnė už jūsų arba jūsų interpretaciją.
Ar galite pasidalinti iš savo praktikos – kaip dažnai vadovai yra linkę keisti savo strategijas motyvuojant ir sprendžiant problemas su savo darbuotojais?
Kiekvienas per savo patyrimą susiformuojame mums labiausiai priimtinus, tinkančius veikimo modelius. Jei vadovas esi daugelį metų, tavo darbo su komanda įgūdžiai jau yra susiformavę ir juos keisti ypač sunku. Pradedi keisti savo darbo su komanda ar sprendimo priėmimo įpročius, kai matai, kad senieji būdai nebeveikia, komanda nedirba, kaip norėtum ar nėra išsprendžiamos problemos. Dažniausiai vadovai keičiasi per sunkias situacijas, kurios dažnai būna skaudžios, net ir finansiškai.
Žinoma, dabartiniame pasaulyje, kai neapibrėžtumas yra ypač didelis, vadovai privalo mokėti greitai ir lanksčiai reaguoti į pokyčius, gebėti prisitaikyti ir keistis. Pasaulinė pandemija ir karas Ukrainoje parodė, kad kiekvieną dieną turime būti pasiruošę netikėtumams, keisti verslo modelį, perorientuoti komandą ir priimti netikėčiausius sprendimus.
Esate Triple O Consulting bendra-įkūrėja ir CEO. Kokį patarimą galėtumėte duoti pradedantiesiams įmonių vadovams?
Nebijoti pradėti. Dažniausiai kažko nedarome todėl, kad bijome, kad mums nepavyks, mes suklysime. Mano patarimas – tiesiog pradėti daryti. Aš pati labai ilgai bijojau mokytis plaukti, nes tiesiog maniau, kad man nepavyks. Su metais ši baimė tik stiprėjo ir kažkuriuo gyvenimo momentu jau buvau susitaikiusi, kad niekada taip ir nesimokysiu plaukti. Tačiau tereikėjo įveikti pradžios baimę – nuvykti į pirmą pamoką, o po to viskas tiesiog įsivažiavo ir jau pati viena perplaukiu baseiną! Todėl nebijokite, pradėkite daryti. Jei bijote nesėkmių ar klaidų – reikia taip pat suprasti, kad be jų joks kelias nėra įmanomas.
Ačiū Justei už nuoširdžius ir įdomius atsakymus!