Siekdami geriau jus supažindinti su Triple O ekspertais, šį kartą kviečiame pasinerti į pokalbį su Ginte Leksiene.

Konsultantė interviu kalba apie svarbiausias vadovo savybes, kaip jiems svarbu pažinti save, ir kaip jos, kaip CEO ir vadovės, patirtis padeda dirbti konsultacijų srityje. Pašnekovė dalijasi praktinėmis žiniomis iš savo patirties siekiant įvykdyti pokyčius įmonėse ir su kokias iššūkiais susiduria organizacijos, vykdančios pakeitimus.

Turite daugiau nei 10 metų patirties įmonių valdymo srityje. Kokios vadovo kompetencijos yra svarbiausios norint pasiekti užsibrėžtų rezultatų?

Visų pirma, viena svarbiausių vadovo kompetencijų, norint pasiekti užsibrėžtų tikslų, yra nebijoti klysti ir leisti žmonėms daryti patiems.

Tada yra svarbu disciplina ir darbas su savimi. Kelionė prasideda nuo savęs pažinimo ir asmeninio tobulėjimo. Svarbu nepamiršti ir komandos, nes rezultatus pasiekia būtent ji.

Komanda yra grandis, į kurią verta fokusuotis. Pirma investuoti į ryšį su žmonėmis, pastovų komunikacijos palaikymą ir labai aiškius abipusius lūkesčius. Ir svarbu pasiekti bendrą susitarimą, kad normalu klysti. Nes atsakymo, kaip nueiti iki rezultatų, nežino niekas. Todėl svarbu leisti žmonėms prisiimti atsakomybę ir vėliau reflektuoti, kaip tas procesas vyko.

Dirbate konsultacijų srityje ir esate įmonės CEO. Kaip šios veiklos papildo viena kitą?

Buvimas CEO padeda geriau suprasti kliento poreikius ir norimą rezultatą. Tiek vedant mokymus, tiek dirbant su klientu konsultacinėje veikloje aš galiu pritaikyti tą patirtį, kurią turiu, kalbėti realiais pavyzdžiais ir realiais savo patyrimais bei išgyvenimais.

Iš kitos pusės, konsultacinė veikla papildo mano, kaip CEO, darbą. Galiu praplėsti savo akiratį ir pasinaudoti konsultacinės veiklos patirtimis ir įžvalgomis, ką aš galiu pakeisti savo veikloje.

Viena iš jūsų specializacijos sričių yra pokyčiai organizacijose. Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduria įmonės, siekiančios pasikeisti?

Įmonės labai dažnu atveju susiduria su neapibrėžtumu. Jos nežino, kur tas pokytis gali nuvesti.

Pirmas iššūkis yra analizės ir įprasminimo dalis – kaip pokytis pakeis organizaciją ir žmonių gyvenimą organizacijoje. Labai dažnai neįvertiname būtent transformacijos masto ir konteksto – kai nežinome, kurias dalis potencialiai gali tekti keisti arba kurias papildomai reikės tobulinti ar išsaugoti sąsajoje su pokyčiu.

Iš kitos pusės, labai didelis iššūkis yra žmonių pasipriešinimas pokyčiui – išgyvenimas pokyčių arba, kaip žmonės keliauja per pokytį. Čia ne tik žmonės, bet ir įmonės vadovai dažniausiai patiria daug streso ir iššūkių.

Taigi, yra du pagrindiniai iššūkiai. Tai apsibrėžimas, kur einame, arba, kad nesame tikri, kur tiksliai einame, ir žinome tik kryptį. Antras – darbas su žmonėmis ir pagalba žmonėms keliauti per pokytį. Taip pat dar svarbu yra komunikacija, bet ji, mano manymu, aktuali visada ir lygiai, tiek individualiu, tiek komandos, tiek tarp komandų ar padalinių, tiek visos organizacijos mastu.

Apibendrinant, pati svarbiausia dalis yra pasiruošimas ir pokyčio pradžia – inicijavimas. Tai yra sukūrimas bendros energijos – kodėl svarbu keistis, kodėl yra reikalingas tas pokytis, kokia vizija ir prasmė. Skiriant tam daugiau laiko ir energijos, pokyčio įgyvendinimas galėtų būti gerokai sklandesnis.

Pasidalinkite knygos arba tinklalaidės rekomendacija.

Malcolm Gladwell – „Outliers“.

„HBR’s 10 Must Reads on Leadership“ straipsnių rinkinys.

Viktor E. Frankel – „Man’s Search for Meaning“.

Simon Sinek – „Start with why“.

Ačiū Gintei už išsamius ir nuoširdžius atsakymus!