Siekdami geriau jus supažindinti su Triple O ekspertais, šį kartą kviečiame pasinerti į pokalbį su Laura Rimkute!

Konsultantė interviu metu dalijasi savo patirtimi vedant mokymus, kas padeda žmonėms įsisavinti naujas žinias ir kodėl yra svarbūs savirealizacija bei pilno potencialo pasiekimas darbe. Taip pat pašnekovė atskleidžia, kodėl vadovui yra ypač svarbu turėti aukštas emocines kompetencijas.

Turite ilgametę patirtį vedant mokymus. Kas jums padeda sėkmingai padėti žmonėms įsisavinti naujas žinias?

Per 15 metų darbo mokymų srityje išmoksti jausti savo auditoriją ir reaguoti į grupės dinamiką.

Dirbdama aš stengiuosi laikytis pagrindinių patyriminio mokymosi principų, kurie padeda suaugusiems kokybiškai įsisavinti naujas žinias. Tai reiškia, kad mokymus aš planuoju taip, jog juose būtų ne tik „nuobodžios teorijos“, bet ir būtų sukuriamos galimybės eksperimentuoti, išbandyti save įvairiose užduotyse, praktiškai pabandyti atlikti tai, ką mokomės. Dar stengiuosi skirti daug dėmesio refleksijoms, diskusijoms bei aptarimams, kas mums sekasi ar nesiseka atlikti.

Tokie darbo principai padaro mokymus įtraukiančius ir dalyviai dažniausiai būna panirę į tai, ką veikiame bei užsimotyvavę mokytis.

Kodėl manote, jog laimės jausmas darbe yra viena svarbiausių savirealizacijos ir savo pilno potencialo darbe pasiekimo dalis?

Man atrodo, kad laimės jausmas darbe yra tarsi savotiškas įrodymas, kad žmogus eina savo keliu, yra atradęs savo misiją ir jaučia malonumą dirbdamas. Visiems mums yra svarbi savirealizacija ir, anot Abraomo Maslovo, tai yra aukščiausias mūsų poreikis poreikių piramidėje, o laimės jausmas yra tarsi tos savirealizacijos palydovas. Kiekvienas mes esame asmeniškai atsakingi, kad šį jausmą patirtume darbe.

Iš savo praktikos, kiek svarbos vadovo emocinės kompetencijos turi motyvuojant ir ugdant darbuotojus?

Vadovo emocinės kompetencijos yra labai reikšmingos ne tik ugdant ir motyvuojant darbuotojus, bet ir lavinant tų darbuotojų emocinį intelektą. Tik gerai save suprantantis ir turintis gerus savireguliacijos įgūdžius vadovas gali kokybiškai dirbti su žmonėmis, juos suprasti ir daryti įtaką jų darbo rezultatams.

Esu mačiusi daugybę puikių ekspertų ir savo srities profesionalų, kurie yra silpni emocinių kompetencijų srityse. Jų komandų tuomet laukia daugybė iššūkių, kuriuos ir yra kviečiamas padėti spręsti konsultantas. Tačiau tikrasis tvarus sprendimas dažniausiai būna paties vadovo suvokimas, kad jam reikia augti. Tuomet ir komanda keisis drauge su juo.

Pasidalinkite knygos arba tinklalaidės rekomendacija.

Aš klausau „Žmogiškieji iššūkiai” tinklalaidę. Joje dažnai gvildenami įdomūs organizacijų gyvenimo žmogiškieji aspektai.

Nekyla abejonių, be savirealizacijos darbe sunku pasiekti savo pilną potencialą ir pilnatvės jausmą. Taip pat yra svarbu vystyti savo emocines kompetencijas, kurios leis lengviau susidoroti su iššūkiais bei padės motyvuoti ir ugdyti darbuotojus.

Ačiū Laurai už nuoširdžius ir įdomius atsakymus!