„Vis daugiau tyrimų su organizacijomis, sėkmingai prisitaikančiomis prie nenuspėjamų pokyčių, rodo, kad jų lyderiai pasižymi savybėmis, leidžiančiomis lanksčiai reaguoti į pokyčius ir palaikyti komandą“ – teigia Edita Kaminskaitė.

Triple O konsultantė yra sukaupusi ilgametę patirtį pardavimų, verslo komunikacijos, verslo technologijų diegimo ir pokyčių valdymo srityse. Pokalbio metu su Edita diskutuojame apie verslo komunikacijos iššūkius ir kaip juos galima spręsti, kokios yra svarbiausios vadovo savybės norint įgyvendinti pakeitimus bei kaip asmeninė Editos patirtis padeda vesti mokymus.

Turite sukaupusi ilgametę darbo patirtį užsienyje. Kaip ši patirtis padeda jums vesti mokymus Lietuvoje?

Kartais pajuokauju, kad po dvidešimties metų gyvenimo įvairiose šalyse, esu priimama kaip užsienietė, kur bebūčiau. Dėl to dažnai bendraudama su klientais, partneriais ir mokymų dalyviais galiu sau leisti daugiau. Ne laužyti, bet kaip reikiant „palankstyti“ nusistovėjusias socialines, bendravimo normas ir stereotipus, nuo pirmo susitikimo bendrauti atvirai ir betarpiškai. O jei rimtai, darbas daugiakultūrėje aplinkoje puikiai ugdo empatiją ir gebėjimą rasti bendrą kalbą su pačiais įvairiausiais žmonėmis. Tai man padeda greitai „įsijausti“ į auditorijos lūkesčius, taip pat Lietuvoje.

Viena iš jūsų konsultavimo sričių yra verslo komunikacija. Su kokiais iššūkiais dažniausiai susiduria klientai šioje sferoje? Kaip tuos iššūkius jūs padedate išspręsti?

Didžiausias iššūkis tarpasmeninėje komunikacijoje apskritai – atotrūkis tarp mūsų gerų ketinimų ir to, kaip galime likti nesuprasti. Verslo aplinka – ne išimtis. Organizacijos jau puikiai supranta, kad komunikavimas su klientais, partneriais, kolegomis, tai ne tik apsikeitimas informacija, bet tvarių santykių kūrimas, o tam reikia specifinių įgūdžių: aktyvaus klausymosi, grįžtamojo ryšio, efektyvios kūno kalbos. Daugeliui organizacijų iššūkiu tampa nuotolinis ir hibridinis darbas, kai vis dažniau bendravimui naudojame įvairias technologijas, jos taip pat turi savo nerašytas taisykles ir etiketą. Konsultuodama ir vesdama mokymus, ypatingą dėmesį skiriu praktinėms komunikacijos pratyboms ir tvarių įgūdžių lavinimui. Kviečiu dalyvius ir vadovus išbandyti įvairias technikas ir eksperimentuoti, tiesiogiai pajusti skirtingų komunikacijos būdų įtaką mūsų veiksmams ir emocijoms, ir patiems pasirinkti tai, ką galėtų pritaikyti kasdieninėje praktikoje.

Šiandien įmonėms yra ypač aktualu būti lanksčioms ir efektyviai valdyti pokyčius. Kokios vadovo savybės yra svarbiausios vykdant pakeitimus?

Vis dar įprasta manyti, kad vykstant pokyčiams verslo aplinkoje ar diegiant naujas technologijas, yra itin svarbios vadovo profesinės kompetencijos. Vis daugiau tyrimų su organizacijomis, sėkmingai prisitaikančiomis prie nenuspėjamų pokyčių, rodo, kad jų lyderiai pasižymi savybėmis, leidžiančiomis lanksčiai reaguoti į pokyčius ir palaikyti komandą. Tai – savimonė ir savirefleksija, atvirumas naujovėms, proaktyvumas, gebėjimas prisitaikyti ir kuklumas. Po pastarųjų metų globalių sukrėtimų arogantiški, visažiniai vadovai su didžiuliais ego lieka praeityje. Vis didesnis dėmesys skiriamas gebėjimui suprasti ir atliepti komandos poreikius, skatinti, įgalinti ir įvertinti bendrus pasiekimus. Laimei, tai ugdomi įgūdžiai.

Kokia mantra ar posakiu vadovaujatės savo gyvenime?

Neturiu ypatingos mantros. Esu buriuotoja ir dažnai pastebiu, jog darbe ir asmeniniame gyvenime vadovaujuosi šiame sporte išsiugdytais principais. Išskirčiau tris:

  • gebėjimas atsakingai priimti kitų komandos narių pasitikėjimą;
  • suvokimas, kad ne viskas kontroliuojama, bet tai – ne priežastis neveikti;
  • sveikas santykis su rizika.

Ir, aišku, efektyvios komunikacijos svarba :). Sakyk, ką darysi, ir daryk, ką pasakei.

Ačiū, Edita, už išsamius ir edukuojančius atsakymus!